خبرهای داغ:
در جلسه شورای معاونین بنیاد کشور صورت گرفت؛

تشریح مشکلات و چالش‌های بهداشت و درمان ایثارگران   

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای معاونین بنیاد کشور، مهمترین مشکلات و چالش‌های معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشریح کرد.  
کد خبر: ۹۴۶۱۵۷۳
|
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، دکتر سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای معاونین بنیاد کشور که با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، مهمترین مشکلات و چالش‌های معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشریح کرد.

وی گفت: حوزه بهداشت یکی از مواردی است که در معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مغفول مانده و می‌طلبد با توجه به نیازهایی که در این حوزه برای ایثارگران احساس می‌شود، مسئولان ورود بیشتری داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه قریب به ۸۰ درصد مباحث درمانی جامعه ایثارگران از طریق بیمه تکمیلی به جامعه ایثارگران پرداخت می‌شود، افزود: تاخیر در پرداخت به موقع سرانه بیمه تکمیلی موجب بروز مشکلات عدیده‌ای از جمله تاخیر در پرداخت اسناد ایثارگران، تاخیر در پرداخت اسناد مراکز طرف قرارداد، لغو قراردادهای پزشکان متخصص، داروخانه‌ها، بیمارستان‌های خصوصی، مراکز درمانی و درمانگاه شده و همین در نارضایتی این قشر معظم جامعه تاثیرگذار بوده است.

اسمعیلی بیان کرد: طبق برنامه عملیاتی باید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها با مراکز جدید درمانی قرارداد ببندند اما به دلیل مشکلات مطرح شده، هیچ مرکزی برای انعقاد قرارداد همکاری نمی‌کند و همین موجب عدم تحقق اهداف برنامه فوق شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همچنین پزشکان برای پایش سلامت ایثارگران در منزل به دلیل مشکلاتی که وجود دارد علاقه‌ای به انعقاد قرارداد با بیمه دی ندارند که می‌طلبد در این راستا راهکاری اتخاذ شود.

وی افزود: برخی از تعرفه‌های بیمه دی برای ارائه خدمت به جامعه ایثارگران منطقی نیست به عنوان مثال آمبولانس و فیزیوتراپی در منزل که مهمترین خدمات هستند به دلیل تعرفه پایین هیچ مرکزی حاضر به انعقاد قرارداد با این بیمه نیست.

این مسئول اظهار کرد: جامعه ایثارگران جهت رفع مشکلات بیمه دی به کارکنان واحد بهداشت و درمان مراجعه می‌کنند و همین موجب هدر رفت زمان و انرژی نیروی انسانی معاونت بهداشت در پاسخگویی به این عزیزان می‌شود.

اسمعیلی افزود: همچنین مکانیزم نظارتی درستی برای پیگیری و پرداخت بیمه دی و حتی ریز کسورات پرونده‌های ایثارگران در اسناد وجود ندارد و مبهم است و جامعه هدف و کارکنان نمی‌توانند به صورت شفاف آن را مشاهده کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران

استان قزوین بیان کرد: بنیاد نمی‌تواند به جامعه ایثارگران در حوزه درمان بگوید چون اعتبار نیست نمی‌تواند خدمت ارائه دهد زیرا از آنجایی که حوزه درمان مهمترین خدمت به جامعه ایثارگر است، چنین حرفی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی به پرداخت هزینه حق پرستاری اشاره کرد و گفت: والدین شهدای بالای ۷۵ سال سن با بررسی مستندات‌شان این هزینه به آنها پرداخت می‌شود که می‌طلبد این هزینه‌ها در استان‌ها عادلانه و یکسان باشد تا موجب نارضایتی ایثارگری نشود.

این مسئول کمبود نیروی انسانی متخصص در معاونت بهداشت و درمان را یکی دیگر از مشکلات بنیاد برشمرد و افزود: این مهم موجب کاهش ارائه خدمت به جامعه ایثارگران می‌شود که باید در جذب نیرو اقدامات لازم صورت گیرد.

اسمعیلی اظهار کرد: حقوق و دستمزد نیروی انسانی متخصص در معاونت بهداشت و درمان با سایر دستگاه‌های اجرایی قابل قیاس نیست و همین موجب کاهش انگیزه نیروی انسانی می‌شود که در این راستا باید اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین پیشنهاد کرد درمان ایثارگران مستقیم توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با دایر کردن مجموعه متخصص دایر شود که البته این کار هزینه و چالش دارد ولی می‌تواند هزینه‌های درمانی را کاهش دهد و نظارت کامل و راحت‌تر انجام شود.

وی گفت: برای هر استان به تناسب جمعیت آماری جامعه هدف چندین نیروی متخصص جذب شود و با توجه به اینکه اعتبار در اختیار بنیاد است می‌تواند به موقع هزینه‌ها را پرداخت کند و همین موجب افزایش رضایت جامعه ایثارگران خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونان بنیاد کشور و چند تن از مدیران کل بنیاد‌ استان‌های کشور مطالبی پیرامون مسایل و مشکلات جامعه ایثارگران بیان کردند.

  

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار